Boşanma davası ne kadar sürer ?

Boşanma davasının ne kadar süreceği davanın açıldığı adliyedeki iş yoğunluğuna ve boşanma davasının türüne bağlıdır.

Anlaşmalı boşanma davaları en kısa süren boşanma davası türüdür. Bir duruşma sonunda anlaşmalı boşanmaya karar verilir.

Çekişmeli boşanma, anlaşmalı boşanma olmayan boşanma davalarına denir. Davacılar ve davalılar (taraflar) birbirleri hakkında farklı iddia ve talepte bulundukları için bu davalarda hakim daha fazla araştırma yapmakta ve pek çok tanık dinlemektedir. Bu durum da yargılamanın uzamasına sebep olmaktadır.

Bir boşanma davası dosyasının küçük ilçelerde yılda 8-9 duruşması yapılabilirken , illerde 5-6 ya düşmektedir.

Bursa ve İstanbul’da ise pek çok adliyede yılda 3-4 duruşma yapılabilmektedir. Küçük ilçelerde boşanma davasın duruşmaları 1 yılda biterken Bursa’da 2 yılı bulabilmektedir. Bundan sonra çoğu zaman dosya temyiz incelemesi için İstinaf’a gitmekte ve dosyalar tahmini 1 senede dönmektedir. Bu bilgilere göre çekişmeli bir boşanma davasının tam anlamıyla sona ermesi yaklaşık iki buçuk yılı bulmaktadır.

Anlaşmalı boşanma davasında ise bu süre adliye yoğunluğuna göre 1 ila 4 ay arasında değişmektedir.

Boşanma davası ne kadar sürer ?” hakkında 16 yorum

1. 2 yıl Çekişmeli boşanma davasından sonra dosya istinafta ve bam da ön inceleme safhasındaysa sonuçlanması ne kadar sûrer acaba?

1. Merhaba,
      Hangi bölgede olduğuna göre değişir.
      İlk kurulduğu zamanlarda 2-3 ay içinde geliyordu.
      Fakat, artık 1 yıla kadar gelmemeye başladı.

2. Çok teşekkûr ederim cevap verdiginiz icin. Dosya Adana’da ve henüz 1 hafta olmadı. O kadar uzun sûrer mi acaba? Yani 1 seneyi bulabilir demişsiniz. Dava 2 sene sürdû zaten (Çekişmeli boşanma) İstinaf mahkemelerinin kurulmasındaki amaç zaten bu mahkemelerin iš yúkúnú hafifletmek ve daha kısa sürede sonuca bağlamak degil mi? Neredeyse diger mahkemeler kadar súrúyoròn inceleme dosya incelemesi filan 4 aşaması vardı yanlış hatırlamiyorsam ama süre konusunda net bir bilgiye ulaşamadığım için sizden bilgi almak istedim. Teşekkúr ederim tekrar

3. Merhaba kolay gelsin. Bòlge adliye mahkemesinde karara çıkmış ne demek acaba? Bundan sonraki súreç nasıl işleyecek

1. Merhaba,
      Bir dosyanın Bölge Adliye Mahkemesinde karara çıkması, tek başına bir anlam ifade etmemektedir.
      Kararın lehinize mi yoksa aleyhinize mi geldiğini öğrenmelisiniz.
      İyi günler dilerim.

4. Merhaba anlaşmalı diye başvurduğumuz boşanma davası çekişmeli ye döndü sonrasında hakim davayı reddetti. Şu an da dosya 1.5 senedir yargıtayda ve henüz inceleme safhasına bile geçilmedi. Erkene alınması için dilekçe de verdim ancak bir sonuç yok. Bu süre normalmidir

1. Merhaba,
      Yargıtay, hukuki denetim yapar. Bu nedenle dosyanın birkaç ay içerisinde incelenip dönmesi gerekir. Fakat gerek Yargıtay Dairelerinin görev değişimleri, gerek İstinaf Mahkemelerinin kurulması ve gerekse ülkemizde yaşanan son süreçten kaynaklı gecikmeler yaşanıyor.
      Süre normal değil ama tüm dosyalar için aynı sıkıntı mevcut.
      İyi günler dilerim.

5. İyi akşamlar kolay gelsin, bòlge adliye mahkemesinden aleyhimize karar cikti. Yani 2 senedir çekişmeli boşanma davasinda davanin yeniden gòrúlmesi karari cıktı. 2 yıldır gòrúlen dava bir kalemde silinip atıldi mi yani bu kadar duruşma yapildi sonuçta. Bundan sonraki süreç de bu kadar uzun mu súrecek acaba. Bu arada mahkeme súresi boyunca tedbir nafakasi da òdedim çocuk da yok, çalisabilecek durumda kendisi yúksekokul mezunu, evi terk eden o mağdur edilen ben olmama ragmen. Dava istinafta aleyhime sonuçlandı. Šimdi de anlašmalı bošanmak için para talep ediyor yûklú bir miktar hem de. Yani ne yapmam gerekiyor? Şimdiden teşekkûr ederim.

6. Çekişmeli olarak açmış olduğum boşanma davası hakim tarafından 24.03.2016 tarihinde gerçekleşti ve eşimle boşandık. Lakin eşim hem hakimin boşanma kararına hem nafaka hemde tazminat kararına itiraz edip temyize gitti. Dosyam yargıtaya 01.07.2016 tarihinde ulaştı. Ve bu tarihten itibaren hala Yargıtayın 2.Hukuk Dairesine bağlı arşivinde beklemektedir.
    Sorum şu 1.5 yılı aşkındır arşivde bekleyen dosyam ne zaman incelemeye çıkar, bu konuda bilgilendirilmek istiyorum.
    Şimdiden teşekkür ediyorum.

1. Merhaba,
      Yargıtay’da özellikle son yıllarda dairelerin birleştirilmesi ve üyelerine yönelik işlemler nedeniyle dosyalar çok gecikmektedir.
      Dosyanız ile ilgili de bir tarih vermek veya öngörüdü bulunmak mümkün değil.
      İyi günler dilerim.

7. meraaaba bursa da adliyede anlaşmalı boşanma dilekçesi verdiğimiz zaman aynı gün içerisinde bi sonuç alınır mı ne kadar sürer ortalama bi tanidiğim dilekçe verdikleri gün boşanma işlemi gerçekleşmişti

1. Merhaba,
      Mahkemesine ve anlaşmalı boşanma için verdikleri günlere göre değişiklik arzetmektedir.
      Genellikle aynı hafta içerisinde duruşma yapılabilmektedir.

İyi günler dilerim.

8. İyi gunler.esim cekismeli bosanma davasi acti ve mahkeme bosanma ve 5000 lira maddi 10.000 manevi tazminata hukmmetti.en bunu istinaf mahkemesine tasidim ve edevlette karara cikmis gozukuyor ama daha bana karar ulasmadi sorum su.eger bu yerel mahkeme sonucu istinafta aynen tekrardan kabul edilirse hem tazminatlari hem bosanmayi temyiz edebiliuormuyuz cvp larsaniz cok memnun olurum allah razi olsun simdiden

9. merhaba
    eşimin benden istediği nafaka ve 150bintl tazminat yüzünden çekişmeli olarak 2015te başlayan davamız 2016 yılında boşanmayla sonuçlandı. hakim maaşlarımızın eşit oluşu, bir bayan olarak gördüğüm şiddet ve ölümle tehdit durumunun kanıtlanması gibi sebeplerle nafaka ve tazminat talebini reddetti. karşı taraf karara itiraz etti ve dava hala yargıtayda. ne zaman sonuçlanır?

1. Merhaba,
      Yargıtay’ın iş yoğunluğuna ve gittiği daireye bağlı olarak dava dosyalarının geri dönüş süreleri değişmektedir.
      Bazı dosyalar 6 ayda gelebilirken bazı dosyalar 3 yılda gelmeyebilir.
      İyi günler diliyorum.