Boşanma davası ne kadar sürer ?

Boşanma davasının ne kadar süreceği davanın açıldığı adliyedeki iş yoğunluğuna ve boşanma davasının türüne bağlıdır.

Anlaşmalı boşanma davaları en kısa süren boşanma davası türüdür. Bir duruşma sonunda anlaşmalı boşanmaya karar verilir.

Çekişmeli boşanma, anlaşmalı boşanma olmayan boşanma davalarına denir. Davacılar ve davalılar (taraflar) birbirleri hakkında farklı iddia ve talepte bulundukları için bu davalarda hakim daha fazla araştırma yapmakta ve pek çok tanık dinlemektedir. Bu durum da yargılamanın uzamasına sebep olmaktadır.

Bir boşanma davası dosyasının küçük ilçelerde yılda 8-9 duruşması yapılabilirken , illerde 5-6 ya düşmektedir.

Bursa ve İstanbul’da ise pek çok adliyede yılda 3-4 duruşma yapılabilmektedir. Küçük ilçelerde boşanma davasın duruşmaları 1 yılda biterken Bursa’da 2 yılı bulabilmektedir. Bundan sonra çoğu zaman dosya temyiz incelemesi için İstinaf’a gitmekte ve dosyalar tahmini 1 senede dönmektedir. Bu bilgilere göre çekişmeli bir boşanma davasının tam anlamıyla sona ermesi yaklaşık iki buçuk yılı bulmaktadır.

Anlaşmalı boşanma davasında ise bu süre adliye yoğunluğuna göre 1 ila 4 ay arasında değişmektedir.

Boşanma davası ne kadar sürer ?” hakkında 8 yorum

1. 2 yıl Çekişmeli boşanma davasından sonra dosya istinafta ve bam da ön inceleme safhasındaysa sonuçlanması ne kadar sûrer acaba?

1. Merhaba,
      Hangi bölgede olduğuna göre değişir.
      İlk kurulduğu zamanlarda 2-3 ay içinde geliyordu.
      Fakat, artık 1 yıla kadar gelmemeye başladı.

2. Çok teşekkûr ederim cevap verdiginiz icin. Dosya Adana’da ve henüz 1 hafta olmadı. O kadar uzun sûrer mi acaba? Yani 1 seneyi bulabilir demişsiniz. Dava 2 sene sürdû zaten (Çekişmeli boşanma) İstinaf mahkemelerinin kurulmasındaki amaç zaten bu mahkemelerin iš yúkúnú hafifletmek ve daha kısa sürede sonuca bağlamak degil mi? Neredeyse diger mahkemeler kadar súrúyoròn inceleme dosya incelemesi filan 4 aşaması vardı yanlış hatırlamiyorsam ama süre konusunda net bir bilgiye ulaşamadığım için sizden bilgi almak istedim. Teşekkúr ederim tekrar

3. Merhaba kolay gelsin. Bòlge adliye mahkemesinde karara çıkmış ne demek acaba? Bundan sonraki súreç nasıl işleyecek

1. Merhaba,
      Bir dosyanın Bölge Adliye Mahkemesinde karara çıkması, tek başına bir anlam ifade etmemektedir.
      Kararın lehinize mi yoksa aleyhinize mi geldiğini öğrenmelisiniz.
      İyi günler dilerim.

4. Merhaba anlaşmalı diye başvurduğumuz boşanma davası çekişmeli ye döndü sonrasında hakim davayı reddetti. Şu an da dosya 1.5 senedir yargıtayda ve henüz inceleme safhasına bile geçilmedi. Erkene alınması için dilekçe de verdim ancak bir sonuç yok. Bu süre normalmidir

1. Merhaba,
      Yargıtay, hukuki denetim yapar. Bu nedenle dosyanın birkaç ay içerisinde incelenip dönmesi gerekir. Fakat gerek Yargıtay Dairelerinin görev değişimleri, gerek İstinaf Mahkemelerinin kurulması ve gerekse ülkemizde yaşanan son süreçten kaynaklı gecikmeler yaşanıyor.
      Süre normal değil ama tüm dosyalar için aynı sıkıntı mevcut.
      İyi günler dilerim.

5. İyi akşamlar kolay gelsin, bòlge adliye mahkemesinden aleyhimize karar cikti. Yani 2 senedir çekişmeli boşanma davasinda davanin yeniden gòrúlmesi karari cıktı. 2 yıldır gòrúlen dava bir kalemde silinip atıldi mi yani bu kadar duruşma yapildi sonuçta. Bundan sonraki süreç de bu kadar uzun mu súrecek acaba. Bu arada mahkeme súresi boyunca tedbir nafakasi da òdedim çocuk da yok, çalisabilecek durumda kendisi yúksekokul mezunu, evi terk eden o mağdur edilen ben olmama ragmen. Dava istinafta aleyhime sonuçlandı. Šimdi de anlašmalı bošanmak için para talep ediyor yûklú bir miktar hem de. Yani ne yapmam gerekiyor? Şimdiden teşekkûr ederim.